جلسۀ نوبتی هيأت اجراییۀ شورای اروپایی نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان تدویر یافت
مشعل مشعل

جلسۀ نوبتی هيأت اجراییۀ شورای اروپایی نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان به ریاست رفیق احمدشاه سرخابی به تاریخ 23 سپتامبر سال روان دایر گردید.

در آغاز رفیق احمد شاه سرخابی پیرامون مسایل مهم سیاسی کشور، منطقه و اروپا صحبت مفصل نموده و به جلسه از تطبیق فیصله های نشستهای گذشته هيأت اجراییۀ شورای اروپایی نهضت فراگیر گزارش ارایه نمود که مورد تایید رفقای هيأت اجراییه قرار گرفت.

سپس جلسه مطابق آجندای از پیش فرستاده شده به کار خویش ادامه داده در موارد ذیل به اتفاق آرا تصمیم اتخاذ نمود:

بر اساس پیشنهاد هیات رهبری شورای اروپایی نهضت فراگیر رفیق محمدالله وطندوست مسوول کميسيون نظارت و کنترول، رفیق اناهیتا صفدر به حیث مسوول امور کار با زنان و رفیق محمد همایون اکبری مسوول کميسيون روابط خارجی شورای اروپایی انتخاب گردیدند.

بعدا مطابق آجندا، رفیق فرین محسنیان مسوول کميسيون تفاهم شورای اروپایی در مورد پروسۀ همبسته گی با نیرو های ملی، مترقی و دموکراتیک در اروپا توضیحات مفصل ارایه نمود که مورد تایید اشتراک کننده گان در جلسه قرار گرفت. همچنان رفیق آدینه سنگین عضو هيأت اجراییۀ شورای اروپایی نهضت فراگیر در مورد عوامل و عواقب بحران جهانی اقتصادی و مالی جهان و پیامد های آن به اقتصاد کشور های جهان (سوم ) منجمله کشور عزیز مان افغانستان و نیز در بارۀ پیشینه و سیر تحولات سیاسی کشور های قفقاز و لشکر کشی گرجستان بر مناطق ابخازیا و اوستیای جنوبی و موضعگیریهای متفاوت و گونه گون کشور های جهان در رابطه به این مساله صحبت مفصل و همه جانبه ایراد نمود و به پرسشهای رفقا پاسخ گفت.

در اخیر رفیق سرخابی کار جلسه را مثبت ارزیابی نموده چنین اظهار داشت:

« وظیفۀ تاخیر ناپذیر ما تلاش در راه اتحاد و وحدت نیرو های همسو و همگرا میباشد. شورای اروپایی نهضت همیشه به صدا های وحدت طلبانه پاسخ بیدرنگ گفته و در راه تحقق آن تلاش میورزد. » رفیق سرخابی افزود:

« هر کدام ما وظیفه و رسالت ملی و میهنی داریم که بدون تعلل به این امر ِ شریفانه، ملی و مترقی هر نوع موانع را  مشترکا از سد راه بر داریم و به این پروسه تکانۀ جدی و موثر وارد نماییم. وضع کشور جدا از ما میطلبد تا در این زمینه بدون خود محوری و برتری جویی و سایر مسایلی که به تحقق این امر صدمه میرساند برخورد مسوولانه

نماییم.»

 در پایان ِ صحبت، رفیق سرخابی برای رفقا در عرصه های گونه گون کار شان موفقیتهای مزید آرزو نمود.

جلسه در فضای رفیقانه و سازنده پایان یافت.


October 28th, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها